שימו לב!
כל השאלות עוברות לפיקוח לאישור לפני הצגתן בפורום.
העתק ישלח אליך לאימייל, וכך גם עדכונים כאשר תגיע התשובה.
אם לא קבלת תשובה תוך שבוע, אנא שלח לנו הודעה דרך "צור קשר" ונחזור אליך בהקדם!
בברכה,
סימה לבני, רוקחת יועצת ומנהלת הפורום
פלוטין – תופעות של רפלוקס סמוי
בחודשים האחרונים מקבל פלוטין למניעה לדיכאון. לפני כחודש הופיע אודם וגירוי בגרון עד כדי תחושת מחנק. טיפול לשבועיים בפליקסונז בילקסטן ואומפרדקס לא הועיל. לפני שבועיים הופיעו גרפסים רבים. הבעיה קיימת ביום ובלילה. רופא ריאות ורופא גסטרו חושדים שמדובר ברפלוקס ונתנו קונטרולוק לחודש. קראתי שלפלוטין עשויה להיות תופעת לוואי של גרפסים ורפלוקס. האם הפלוטין יכול להיות מקור הבעיה וכדאי להחליף אותו ? הרופא אמר לי שאין בעיה בשילוב פלוטין וקונטרולוק אבל אני סובל ושאלה אם כדאי לחכות חודש עם סבל או להחליף את הפלוטין ?
שלום רב,
אכן יש דיווחים שלפלוטין שמכיל Fluoxetine יש תופעות לוואי במערכת העכול. לא נפוץ. אך קיים. הדיווחים כוללים, לפי המיקרומדקס:
- dyspepsia – שבעה עד 10% מהנבדקים שזה קצת יותר מאשר אלה שלא קבלו את החומר הפעיל. במונח דיספפסיה נכללים גם כאבי בטן , גזים וגיהוקים.
- תופעות לוואי אחרות – נפוצות יותר או פחות, כמו שתוכל לראות בעלון לצרכן כאן.
במקרה שלך, הכי פשוט לבדוק אם התופעה קשורה או לא קשורה לתרופה היא ע"י כך שמקטינים מינון או מפסיקים אותה. בשיתוף עם הרופא, בצורה מבוקרת ואולי עם מתן תחליף במקביל, עושים את זה כמו ניסוי קליני. ואז, אם התופעות נעלמות יודעים שהן נבעו מהתרופה, אם הן נמשכות, אפשר וצריך לחפש את המקור שלהן במקום אחר.
במקביל, אני מציעה לך לקבוע תור לדיאטנית של הקופה, ולנסות לבדוק אם יש מקום לשנות הרגלי אכילה, שיוכלו אולי להקל על התופעה.
מקווה שעזרתי,
בברכה,
סימה לבני
רוקחת יועצת
המרכז לייעוץ תרופתי אישי
בברכה
סימה לבני
רוקחת יועצת
המרכז לייעוץ תרופתי אישי
https://mypharmacist.co.il/
מחברת הספר: "לעשות סדר בתרופות ובתוספים – בעידן שבו המידע אינסופי"
השאירו תגובה
-
שאלה לגבי כדור אנטי דלקתי ברקסין
לפני 2 שבועות
-
שלאה נוספת על ברינטליקס
לפני 6 חודשים
-
ויפאקס והזעות בלילה
לפני 6 חודשים
-
תופעת לוואי חריגה בברינטליקס
לפני 6 חודשים
-
שילוב בין תרופות
לפני 6 חודשים
- 1 פורומים
- 4,843 נושאים
- 9,373 שרשורים
- 1 מחוברים
- 31 משתמשים